Tenminste de volgende documenten moeten aanwezig zijn:
- Kopie van klacht ingediend bij tegenpartij
- De reisbeschrijving
- Het reiscontract
- De algemene voorwaarden van de doorverkoper en/of de organisator
|
A. IDENTIFICATIE
|
(in te vullen op naam van de persoon die de reis heeft geboekt en bijgevolg het reiscontract
ondertekende of, bij telefonische bestelling, diegene die de reis heeft betaald. Deze persoon sluit
immers een contract met de organisator/doorverkoper)
|
NAAM * |
|
VOORNAAM * |
|
STRAAT EN NUMMER * |
|
POSTCODE * |
|
WOONPLAATS * |
|
E-MAIL * |
Indien u geen e-mail adres opgeeft, kan u dit formulier niet gebruiken voor de aangifte van uw klacht.
|
TELEFOONNUMMER *
|
|
GEBOORTEDATUM * |
|
GESLACHT * |
|
NATIONALITEIT * |
|
B. IDENTIFICATIE MEDEREIZIGERS
|
(De namen van de andere personen die op het reiscontract voorkomen - Opgelet ! dit is beperkt tot 9 medereizigers. Gelieve het secretariaat te contacteren indien dit niet volstaat.)
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
|
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
|
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
|
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
|
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
|
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
|
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
|
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
|
|
|
NAAM |
|
VOORNAAM |
|
STRAAT EN NUMMER |
|
POSTCODE |
|
WOONPLAATS |
|
GEBOORTEDATUM |
|
GESLACHT |
|
NATIONALITEIT |
|
C. DE REIS
|
1. REISDATA |
|
|
|
|
|
|
2. BESTEMMING |
|
|
|
|
3. LOGIES * |
|
|
|
|
Aantal sterren volgens reisbeschrijving
|
|
4. FORMULE * |
|
|
5. VERVOER * |
|
|
6. AANTAL PERSONEN |
1
|
(Overgenomen van hoger op de pagina)
|
|
7. TOTALE REISSOM * |
Euro
|
(Dit is het totale bedrag dat u heeft betaald voor de reis, bijkomende verzekeringen zoals bijstands-
of annulatieverzekeringen, niet inbegrepen)
|
|
8. WERD EEN ANNULERINGSVERZEKERING AFGESLOTEN? * |
|
|
|
|
|
|
Voeg een kopie van het reiscontract en de reisvoorwaarden bij dit vragenformulier.
|
|
|
|
|
|
Voeg een kopie van de algemene en bijzondere reisvoorwaarden van de
organisator bij dit vragenformulier.
|
|
11. BOEKING |
(Alle gegevens in verband met de boeking staan op het reiscontract)
|
Op welke datum heeft u de reis geboekt? * |
|
Heeft u een reiscontract ontvangen? * |
|
Indien ja, op welke datum heeft u het reiscontract ontvangen? |
|
Voeg een kopie van het reiscontract toe.
|
D. DE KLACHTEN
|
12. TEGEN WIE IS UW KLACHT GERICHT? * |
(Lees hierover eerst punt 4 van de informatiebrochure: tegen wie moet u klacht indienen? Het is
absoluut noodzakelijk dat deze vraag correct wordt beantwoord.)
|
Tegen de doorverkoper? * |
|
Tegen de organisator? * |
|
|
13. HEEFT U TIJDENS DE REIS KLACHT INGEDIEND BIJ |
- de hostess * |
|
- de hotelier * |
Is hiervan een bewijs?
|
- andere, namelijk |
Is hiervan een bewijs?
|
|
14. HEEFT U NA DE REIS SCHRIFTELIJK KLACHT INGEDIEND BIJ |
de doorverkoper? |
|
de organisator? |
|
heeft u antwoord ontvangen? * |
|
|
15. HEEFT U ANDERE BEWIJSSTUKKEN? *
Indien ja, welke?
|
|
(Dit zijn bijvoorbeeld foto's, getuigenissen van medereizigers, videobanden, ...)
|
|
|
16. WAT ZIJN UW KLACHTEN TEGEN DE DOORVERKOPER? |
(Formuleer uw klachten kort, bondig en puntsgewijze. Een verwijzing naar uw dossier volstaat niet.)
|
|
|
17. WAT ZIJN UW KLACHTEN TEGEN DE ORGANISATOR? |
(Formuleer uw klachten kort, bondig en puntsgewijze. Een verwijzing naar uw dossier volstaat niet.)
|
|
|
18. HEEFT U EXTRA KOSTEN MOETEN MAKEN? * |
|
(Indien u extra kosten heeft moeten maken, die een gevolg zijn van uw klacht, dan moet u die zo nauwkeurig mogelijk becijferen. Geef een kort overzicht van de aard en het bedrag van de bijkomende kosten. )
Indien ja, welke?
|
|
|
19. VERGOEDING |
(Gedurende de vier maanden die de procedure bij de Geschillencommissie voorafgaan, kon u over
een eventuele vergoeding onderhandelen om zo tot een minnelijke regeling te komen.)
|
- Heeft u om een vergoeding gevraagd? * |
|
Indien ja, waaruit bestond die? |
|
- Werd u een vergoeding aangeboden? * |
|
Indien ja, waaruit bestond die ? |
|
En door wie werd ze aangeboden? |
|
|
20. HOEVEEL BEDRAAGT UW SCHADEEIS? * |
(Gelieve uw schade-eis zo nauwkeurig mogelijk te begroten, te motiveren en te staven. Als u uw
schade-eis niet zelf kunt becijferen, win dan vooraf inlichtingen in bij de bevoegde instanties zoals
een verbruikersvereniging, een juridische dienst, een advocaat. Ook uw doorverkoper zal u
desgevallend hierbij kunnen helpen.)
|
|
TOTAAL *
Euro
|
|
21. BIJLAGEN |
(U kan tot 10 bijlagen toevoegen, maximaal 1 MB per bijlage.
De toegelaten bestandsformaten zijn .pdf, .jpg, .txt, .png, .doc/x, .xls/x en .gif. Indien u bijlagen in andere formaten wenst toe te voegen aan uw dossier verzoeken wij u die in voldoende exemplaren (het aantal partijen +1) te bezorgen aan het secretariaat.)
Tenminste de volgende documenten moeten aanwezig zijn:
- Kopie van klacht ingediend bij tegenpartij
- De reisbeschrijving
- Het reiscontract
- De algemene voorwaarden van de doorverkoper en/of de organisator
|